KSÜ Logo

Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi

Stratejik Araştırmalar Merkezi

Dergimize gönderilen makaleler APA 7 (2020) kurallarına göre düzenlenmelidir. Bu kurallara göre makalelerde kullanılacak metin içi ve metin sonu kaynakça örnekleri ve açıklamaları aşağıda verilmiştir. Aşağıda yer almayan kaynak türleri ile ilgili ayrıntılı bilgiye American Psychological Association (APA 7) bağlantısından ulaşabilirsiniz.


 KAYNAK TÜRÜ  METİN İÇİNDE  KAYNAKÇADA 

DOİ Numaralı Kitap ya da E-Kitap 

(Ergen, 2020) ya da Ergen (2020) Ewert, E.W., Mitten, D.S., & Overholt, J.R. (2014). Natural environments and human health. CAB International. https://doi.org/10.1079/9781845939199.0000
DOI numarası  https://doi.org/10.xxxx formatında verilmelidir.
DOİ Numarasız Kitap ya da E-Kitap (Foxall, 2018) ya da Foxall (2018) 

Foxall, G. R. (2018). Context and cognition in consumer psychology: How perception and emotion guide action. Routledge.

URL, veritabanı ya da basıldığı yer bilgisi eklenmemelidir.

Editörlü Kitap  

(Rhodewalt, 2008) ya da Rhodewalt (2008)

 Rhodewalt, F. (Ed.). (2008). Personality and social behavior. Psychology Press.

Birden fazla editor varsa son editörün isminden sonra parantez içinde (Eds.) eklenmelidir.

Kitap Bölümü  

(Levi-Strauss, 1971) ya da Levi-Strauss (1971)

 Levi-Strauss, C. (1971). Totem and caste. In F. E. Katz (Ed.), Contemporary sociological theory (pp. 82-89). Random House. 
DOİ Numaralı Makale: Chacko, 2004) ya da Chacko (2014) Chacko, I. (2004) Solution of real-world and standard problems by primary and secondary school students: A Zimbabwean example, African Journal of Research in Mathematics, Science and Technology Education, 8(2), 91-103. https://doi.org/10.1080/10288457.2004.10740564
DOI numarası  https://doi.org/10.xxxx formatında verilmelidir.

 

DOİ Numarasız Makale (Doğan, 2013) ya da Doğan (2013)   

Doğan, B. (2013). Türkçe ve sınıf öğretmenlerinin okuma güçlüğüne ilişkin bilgileri ve okuma güçlüğü olan öğrencileri belirleyebilme düzeyleri. Okuma Yazma Eğitimi Araştırmaları, 1(1), 20-33.

Akademik veritabanlarından elde edilen makaleler için URL ya da veritabanı adı verilmemelidir.

DOİ'siz, veritabanı dışı URL içeren makale(Dayton, 2019) ya da Dayton (2019) Dayton, K. J. (2019). Tangled arms: Modernizing and unifying the arm-of-the-state doctrine. The University of Chicago Law Review, 86(6), 1497–1737. https://bit.ly/2SkWwcy

DOİ numarası yerine makalenin URL adresi verilmelidir.

Tez  

Fayadh (2015) ya da (Fayadh, 2015)

Yayımlanmış Tez

 

Fayadh, K. H. (2015). The legal regulation of assisted reproductive technology in Iraq: Lessons from the Australian approach [Doctoral dissertation, Western Sydney University]. Research Direct. http://handle.uws.edu.au:8081/1959.7/uws:32383

 

Yayımlanmamış Tez:

 

Smith, D. (1958). Change and continuity. Following the yellow brick road [Unpublished doctoral dissertation]. University of Oz.

Web Sayfası (Tarih Yok)  

(Athletics New Zealand, n.d.) ya da Athletics New Zealand (n.d.)

 Athletics New Zealand. (n.d.). Form a new club. http://www.athletics.org.nz/Clubs/Starting-a-New-Club
Web Sayfası (Tarih Var)(Monaghan, 2019) or Monaghan (2019) Monaghan, E. (2019, December 10). 5 reasons modern slavery at sea is still possible in 2019. Greenpeace. https://www.greenpeace.org/new-zealand/story/5-reasons-modern-slavery-at-sea-is-still- possible-in-2019/

Alıntı yapılan sayfadaki son güncelleme tarihi kullanılmalıdır.

YouTube ya da diğer videolar TRTWORLD, 2020) ya da TRTWORLD (2020)            TRTWORLD. (2020, June 7). Families of Syrian detainees want justice for regime's victims [Video].

YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=sfD3_jx63R4

Bildiri (Mason & Missingham, 2019) ya da Mason ve Missingham (2019) Mason, I. & Missingham, R. (2019, October 21–25). Research libraries, data curation, and workflows [Paper presentation]. eResearch Australasia Conference, Brisbane, QLD, Australia. https://bit.ly/2RGcFdn

Başlıktan sonra, köşeli parantez içine sunum bilgisi (poster ya da sözlü sunum) eklenmelidir. Son kısımda kısa bir URL verilmelidir.

Tek Yazar (Baki, 2019) ya da Baki (2019) 

Baki, A. (2019). Matematiği öğretme bilgisi (2. baskı). Pegem Akademi.

İki Yazar (Copstead & Banasik, 2005)     Copstead, L., & Banasik, J. (2005). Pathophysiology (3rd ed.). Saunders.
3’ten 20’ye kadar yazar Schneider vd. (2007) ya da (Schneider vd., 2007).

İlk yazarın adı verildikten sonra “vd.” kısaltması eklenmelidir.   

 İlk yazarın adı verildikten sonra “vd.” kısaltması eklenmelidir.Schneider, Z., Whitehead, D., & Elliott, D. (2007). Nursing and midwifery research: Methods and appraisal for evidence-based practice (3rd ed.). Elsevier Australia.

Yazar adları kaynakta görüldükleri sırayla yirminci yazara kadar listelenmelidir. Son yazar ismi ve işareti (&) ile ayrılmalıdır.

21 ve daha fazla yazar  

(Loannidis vd., 2016) ya da Loannidis vd. (2016)

İlk yazarın adı verildikten sonra “vd.” kısaltması eklenmeli

 Loannidis, N. M., Rothstein, J. H., Pejaver, V., Middha, S., McDonnell, S., Baheti, S. Musolf, A., Li, Q., Holzinger, E., Karyadi, D., Cannon-Albright, L., Teerlink, C, C., Stanford, J. L., Isaacs, W. B., Xu, J.,Cooney, K., Lange, E., Schleutker, J., Carpten, J. D.,

… Weiver, S. (2016). Revel: An ensemble method for predicting the pathogenicity of rare missense variants. American Journal of Human Genetics, 99(4) 877–85. https://doi.org/10.1016/j.ajhg.2016.08.016

 

İlk 19 yazar listelendikten sonar üç nokta (…) konulmalı ve son yazar ismi verilmelidir.

Group (corporate) author with abbreviation  İlk atıf:

Narungga Aboriginal Progress Association (NAPA, 2006) documents. . .

ya da

(Narungga Aboriginal Progress Association [NAPA], 2006).

 

İkinci ve sonraki atıflar:

 

NAPA (2006)

ya da

 

(NAPA, 2006)

 Bilinen bir dernek ya da grup adına metin içinde 3’ten fazla atıf yapılacaksa metin içinde kısaltması kullanılır. İlk kullanımda tam ad kullanılır sonrasında parantez içinde kısaltma verilir. Dernek ya da grubun resmi kısaltması yoksa, metin içi referanslarda tam ismi kullanılır.

Narungga Aboriginal Progress Association. (2006). Nharrangga warra: Narungga dictionary.

 

Kaynakça listesinde gösterimde grubun kısaltmasını eklenmemelidir. Yazar aynı zamanda yayın organı olduğunda, yayıncı öğesi eklenmemelidir.


SAYILARLA ÜNİVERSİTEMİZ

37744

Öğrenci

98928

Mezun

1272

Akademik Personel

1256

İdari Personel

272

Aktif Program

30

Öğretim Elemanı Başına Öğrenci

157869

Kütüphane Kaynağı